zaterdag 14 januari 2012

Een roos voor jou

Goedemiddag allemaal,

Leuk dat jullie weer even een bezoekje brengen aan mijn blog.

Vandaag wil ik een "oudje" delen met jullie.
Hierbij doel ik natuurlijk op "Tilda with Rose" die al redelijk oud is (uit de Magnolia collectie "Pink Ribbon collectie 2008).

Ik had hier nog een afdrukje van liggen en dacht... daar kan ik ook wel eens een kaart mee gaan maken.
Zo heb ik trouwens nog heel veel afdrukjes van oudere series. Ik denk dat ik daar ook maar eens een aantal kaarten mee ga maken, toch blijven ze lief!

Voor mijn kaart heb ik het papier van "DCWV" gebruikt, papierblok "The Linen Closet Stack".

Ik heb Tilda met de volgende copics ingekleurd:

Huid: E33, 13, 11, 00
Wangen: R20
Haar: E35, YR24, 21, 20
Rood van de roos: R29, 24, 22, 21, 20
Groen van de roos: YG99, 97
Groen in het jurkje: YG45, 41, 11 + daar overheen (om het iets donkerder te maken) T1, 0
Bruin in het jurkje: E44, 43, 42, 41, 40

Zoals jullie van mij gewend zijn heb ik voor het vintage achtige effect gebruikt:
W9, 7, 5, 3, 1 + colorless blender.


Tilda heb ik vervolgens gestanst met de Spellbinders Ovals.

De roosjes heb ik gemaakt met een creatables stans van Marianne Design.

Alle randjes (zowel van de kaart als de roosjes) heb ik gesponsd met Ranger Distress Ink "Vintage Photo".

Ik heb Tilda verder afgewerkt met Stickles "Stardust" en Glossy Accent van Ranger.

De buitenrand van de kaart heb ik geborduurd met donkergroen borduurgaren (metalic).
De stiksels / het borduren op een kaart doe ik trouwens altijd met de hand, ik prik handmatig gaatjes en ga gewoon met naald en draad aan het werk. Dit duurt wellicht wel even maar ik vind het een super mooi effect geven.

Verder heb ik een doily stans van Cheery Lynn Designs gebruikt "Nautical Wheeler Doily" (geweldige stansen al zeg ik het zelf... LOL).

Het lint is van Basic Grey "Periphery".

En bijna vergeten, de tekst is uit een stempelsetje van Nicole Verkooijen.

Graag wil ik jullie nog even attenderen op de GROTE ONLINE SALE bij Stempels en Zo.
De spelregels en voorwaarden staan op de site.
Neem eens een kijkje, het is echt de moeite waard!

Ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achter zouden laten, ben wel benieuwd wat jullie van mijn "oudje" vinden (hihihi).

Ik wens jullie een hele fijne zaterdag toe. Ik ga nu snel verder met mijn nieuwe "projectje" (ja, het is een kaart en toch een projectje... daar ben je gewoon net iets langer mee bezig).
Ik hoop jullie snel weer te zien.

Heel veel lieve groetjes,
Marieke

3 opmerkingen:

  1. Oooohhh ik vind je kaartje schitterend zeg, wat heb je je stempeltje mooi ingekleurd, prachtig!!!

    groetjes Arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,

    ondanks dat het een oudje is, is ie prachtig!
    LIefs,
    Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marieke,
    Ik dacht dat ik zondag al een berichtje geschreven had , maar ik heb het de laatste tijd zo druk dat ik het niet meer zeker wist.Dus kwam ik toch nog even kijken .
    Prachtig kaartje en mooie Tilda !!
    Mooie kleurkeuze en combinatie!
    Ingekleurd op een unieke en prachtige manier !!
    Knap gedaan ! Ook die kleine details welke je aanbrengt op je kaarten zijn leuk! Je uitleg hoe je je kaart maakt is buitengewoon!! Ieder die wat wil leren kan bij jou heel wat opsteken .
    Lieve groeten en nog een fijne week!
    Magda

    BeantwoordenVerwijderen