zondag 8 januari 2012

Kadooooooooooooootje

Hallo allemaal!

Allereerst natuurlijk weer hartelijk welkom op mijn blog:)!

Zoals jullie weten ben ik een tijdje "weggeweest" maar hoop nu weer terug te zijn:)
(tenminste dat is wel één van mijn goede voornemens van 2012... LOL).
Momenteel vind ik het nog erg moeilijk om de tijd en rust voor mezelf te vinden om heerlijk te freubelen, vergeef het me dus als het me niet helemaal lukt om "helemaal" terug te zijn.

Maar goed, ik heb afgelopen weekend al wel heerlijk gefreubeld en wel de volgende kaart:

Ik heb Secret Tilda van de "Merry Little Christmas Collectie" (2010) gebruikt.
Dit is dus eigenlijk een plaatje voor de kerst... ik had hem ook al klaargelegd bij mijn "te maken kerstkaarten", alleen het is er niet van gekomen.

Moet zeggen dat Secret Tilda een zeer algemene stempel is dus tjah, dan maar niet voor de kerst!

Enige tijd geleden heb ik bij iemand op het blog gezien dat het ook heel leuk is om helemaal zwart/wit (en grijs) te kleuren, zonder andere kleuren.
Dat vond ik zo gaaf dat ik het zelf ook moest proberen.

Het gebruikte papier is van SEI "White Elegance".

Excuses voor de slechte kwaliteit van onderstaande foto maar mijn fotocamera deed net een beetje raar...

Voor het inkleuren van Tilda heb ik mijn copics gebruikt:
Voor het gehele plaatje: N9, 7, 5, 3, 1, 0
Voor de wangen: R20
De colorless blender (0)
En voor de schaduw / extra vintage achtige look: W9, 7 en 5
(al valt dat natuurlijk niet zo heel erg op omdat Tilda al is ingekleurd met de grijs N-serie)

Om Tilda af te werken heb ik gebruik gemaakt van Glossy Accent en Stickles van Ranger.

Tilda heb ik uitgeponst met Spellbinders Circles Small en gemat met de Spellbinders Scalloped Circles.
In de randjes heb ik handmatig gaatjes geprikt en met de hand, met wit garen geborduurd.
Alle randjes heb ik, om het af te werken, gesponst met de licht grijze kleur uit mijn Chalk doos.

In de rechterhoek van de kaart heb ik gebruik gemaakt van een swirl stempel, weet alleen niet van welk merk deze is.
De swirl heb ik gestempeld met Versamark Inkt en nadien bestrooid met Zilveren Embossingpoeder. Daarna nog even verhitten met de heattool en viola:)!

De kleine roosjes heb ik ook eerst in de VersaMark Inkt gedoopt en nadien in de Zilveren Embossingpoeder.
Daarna ook even met de heattool verhit en de roosjes krijgen een zilverachtige look, gaaf of niet?

Verder heb ik de kaart nog afgewerkt met de Viva Decor Perlen-pen "Creme", Lint van Tilda Basics en halve pareltjes in de kleur grijs.

Veel van deze producten zijn te koop bij Miranda van Stempels&Zo.
Momenteel heeft Stempels&Zo een grote online Sale.
Benieuwd naar welke artikelen er in de Sale zijn?

Ga snel een kijkje nemen in de webshop, lees de spelregels en klik nadien op het kopje sale!

Heel erg bedankt voor het langs komen.
Ik zou het heel leuk vinden als jullie een reactie achter zouden laten, heb je vragen stel ze gerust (mailen mag ook altijd, mijn mailadres vind je in zijbalk op mijn blog).

Heel veel lieve groetjes en een fijne zondag,

Marieke

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke,

    Ik weet niet waarom het zo'n roerig jaar voor je is geweest, maakt ook niet uit, ik hoop dat je inderdaad dit jaar je rust kan vinden. Ben blij dat je er weer bent.
    Mooie kaart en mooie details.

    Heel veel freubelgroetjes,

    Hilde & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marieke,
    Ik vind jouw creatie echt bijzonder mooi!
    Prachtig ingekleurd en het ontwerp van je kaart is knap gedaan !
    Met veel geduld en precisie genaaid!! Chapeau!!
    Zaterdagvoormiddag heb ik ook een Tilda ingekleurd inde C en N tinten en ik vind dat wel mooi . Het lijkt dan bijna een foto? en het idee heb ik gezien bij Jane.
    Lieve groeten ,
    Magda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marieke,

    op debeurs in Venlo waar mijn vriendin een kraam had tegenover Stempelsenzo zag ik kaarten van jou en die waren zo mooi dat ik meteen volger geworden op je blog.
    Maar vanaf die tijd kwamen er geen kaarten meer op helaas.
    Maar ik ben blijven kijken en zo zag ik dat je weer kaarten geplaatst hebt.
    Ze zijn prachtig en ik hoop dat het je gaat lukken om kaarten te blijven plaatsen,ik ben in elk geval fan!
    Liefs,
    Ester

    BeantwoordenVerwijderen