vrijdag 7 mei 2010

Handmade flowers

Goedemorgen allemaal,
Gisteren dacht ik... morgen neem ik eens een dagje heerlijk vrij!!!
Ik maak op mijn werk vaak lange dagen en omdat ik redelijk vaak pas om 19.30 uur thuis ben en dan nog moet eten e.d. kan ik vaak niet voor 20.30 uur rustig gaan zitten. Meestal heb ik dan ook geen zin meer om uitgebreid een kaart te maken, de volgende dag moet ik ook redelijk op tijd uit bed. Maar toch heb ik al wat kunnen doen met mijn nieuw gekochte spulletjes (welke ik op 5 mei bij paper and pictures heb gekocht).
Het idee heb ik uit Magnolia Magazine 3 gehaald.
Ik heb een aantal bloemen van Prima Marketing - Hortensia gebruikt.
Eerst heb ik er een aantal ingesmeerd met Distress Crackle paind (Walnut Stain & Frayed Burlap, voor die laatste zie hieronder). Dit heb ik goed laten drogen. De bloemen trekken dan uit zichzelf krom en krijgen een craquelé effect.



Vervolgens heb ik een aantal bloemen ondergespoten met Glimmer Mist (Sage, zie foto hieronder). Deze bloemen heb ik goed laten drogen, en als je goed kijkt op de foto kun je zien dat ik de blaadjes nadien heb bewerkt met Glossy accents van Ranger (het lijken zo net een paar douwdruppels).


Zie hier nog even het totaalplaatje:




Nadat alle bloemen goed gedroogd waren heb ik ze op elkaar gelegd en ik heb er wat meeldraadjes doorheen gedaan. Zie hier het eindresultaat!!


Ik zal trachten snel een kaart te maken met deze bloemen. Natuurlijk zal ik deze dan zo snel mogelijk op mijn blog zetten.

Ik wil jullie hartelijk danken voor het bezoeken van mijn blog. Mochten jullie vragen op- en/of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
Reacties en tips zijn altijd welkom!

Liefs,
Marieke



1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit hoor!
    Was zelf net op zoek naar filmpjes om zelf glimmermist te maken.
    Staan er wel verschillende op youtube van.

    BeantwoordenVerwijderen