zondag 16 mei 2010

Happy B-day 2 you nr. 2

Hallo lieve bloggers,
Leuk dat jullie nog een kijkje komen nemen op mijn blog. Zoals gezegd in mijn vorige berichtje een kleine tutorial / uitleg hoe ik kleur met mijn copic markers.
Ik probeer mijn plaatjes altijd een beetje vintage-achtig in te kleuren. Ik heb deze manier van kleuren niet van mijzelf... zoals velen kijk ik ook op andere blogs. Deze techniek heb ik gezien bij Suzanne J. Dean (www.scrapbitz.blogspot.com).
Zij heeft hele leuke filmpjes, met name over het kleuren met copics.
Voor huidskleur gebruik ik meestal de E33, E11 en E00. Voor de wangen gebruik ik R20 en voor de schaduw/vintage-achtige look gebruik ik om de randjes W3.
Ik heb van allerlei technieken geprobeerd, maar mij bevalt het beste om te kleuren van donker naar licht. Voor de huidskleur begin ik dan ook altijd met een rand om de contouren van het gezicht te kleuren met E33. Dit hoeft niet heel precies omdat je nadien nog gaat blenden/mengen.Als ik de contouren met E33 heb gemaakt pak ik mijn E11 en zet hiermee een rand naast de E33. Ik ga al wel licht over de E33, maar ga nog niet echt mengen.

Als ik dit heb gedaan pak ik mijn E00. Hiermee kleur ik eerst het gedeelte wat nog wit is (niet gekleurd), ook hierbij ga ik in eerste instantie een klein beetje over de E33 en E11.
Als ik dat gedaan heb kleur ik met de E00 goed over de harde randen welke ontstaan zijn door het kleurverschil. Dit wordt blenden genoemd. Je gaat de kleuren mengen, in elkaar over laten lopen.

De wangen zet ik nadien aan met R20. Hier ga ik ook eerst nog even met mijn E00 overheen om harde randen te voorkomen.
Vintage is donker aan de randen maar heel licht qua kleur in het midden.
Meestal ga ik ook nog even mijn mijn colorless blender over het midden om dit nog weer iets lichter te maken.
Als laatste kleur ik met de W3 nog een randje om de contouren van het gezicht om het plaatje nog iets meer vintage-achtig te laten lijken.

Zie hier het resultaat.
Mochten jullie nog vragen en opmerkingen hebben hoor ik het graag!
Groetjes en bedankt voor het bezoeken van mijn blog!
Liefs,
Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten